Thursday 7 April 2011

"eH, U singLe Lg???xLaku Kew???"

~Ari ni teringan plak nak terbitkan nota camnie....**Huwawawa....**
~Bile disebut istilah kapel/couple mesti ramai yang datang tanya kat aku...."siapa balak k0?" Dan aku hanya tersenyum...**Katanya mau berahsia**


~Tapi bila aku kata yang aku xde kapel, sume pandang aku pelik dan cakap "Asal k0 tak kapel wei? single lagi? alamak, xlaku kew??" Dan aku hanya angkat bahu **sebenarnya da naik menyampah...**





Single, satu perkataan yang kurang enak didengar andai kita sudah mencapai umur 40-an. Masalah yang timbul skarang ialah aku baru berumur 20 dan mereka sudah mengaanggap sebagai barang tak laku, memang tak patut. Istilah kapel mula muncul apabila seorang lelaki dan wanita itu bercinta, yakni melahirkan rasa kasih sayang masing-masing. 


Bagi aku tak salah kalau kita belum bercinta pada usia sebegini remaja, normal la babe! xde maknanya datang perkataan tak laku kalau sebenarnya kita masih lagi di dalam tahap mencari-cari. dan kenyataannya aku tak pernah rasa nak mencari-cari kerana aku nak idup dalam dunia aku sendiri. percaya atau tak, ada kapel ni beban la! Hahahaha.....


Tapi bagi yang da mabuk bercinta, tipon tak pernah lepas dari tangan.... Cettt, menyampah....Huwawawa....
Aku bukan nak mengata org, ak sendiri p0n cam tu gak tapi jangan salah anggap kalau hanya bermesej untuk kawan. Lagip0n apa yang aku tengok seorang kapel sanggup habiskan duit semata-mata tuk teman dia. Cehh, buang karan betul....Ya la, kalau da berpisah perghhhh mesti nyesal giler.... Mana taknya duit da perabis tuk teman lelaki/wanita dia sedangkan dia tak nampak semua tuh....Haiyaaa, manyak lugi looo....


Pape p0n just nak bagi peringatan terutamanya dak2 skul lagi, Buat apa la k0rang perabiskan duit tuk seseorang yang belum tentu jadi hak korang secara mutlak?? Buang mada, buang minda, buang pikiran jex, hahaha.....Pikir lah masa depan k0rang dulu sebelum nak amik benda neyh jadi benda serius....

~Semoga apa yang aku luahkan, dapat disampaikan maksudnya. Buat mase neyh otak ngah kering, s0 xde idea yang datang pagi-pagi neyh.....Jadinya mau ch0w cin ch0w dulu....
~Haruslah rahsia kita, Milik kita!!!~

No comments:

Post a Comment

Siapa Teman Saya??